صفحه 1

پکیج آموزش بازیگری آموزش بازیگری pdf آموزش بازیگری رایگان آموزش بازیگری حرفه ای آموزش بازیگری در خانه ویدیو آموزش بازیگری کانال آموزش بازیگری ستجوهای مربوط به آموزش بازیگری در خانه آموزش بازیگری در خانه برای کودکان متن برای تمرین بازیگری فیلم تمرین بازیگری اموزش بازیگری آموزش بازیگری رایگان آموزش بازیگری حرفه ای تمرین بازیگری در خانه برای نوجوانان حس گیری در بازیگری آموزش بازیگری تئاتر

استاندارد

بیوگرافی حسین پناهی

بیوگرافی حسین پناهی:

بیوگرافی حسین پناهی

نام:حسین پناهی
تاریخ تولد:1335/6/6
محل تولد:روستای دژکوه،
کهگیلویه و بویر احمد
والدین:ماه کنیز، علی‌پناه
تاریخ فوت:1383/5/14
(47 سال)
ملیت:ایرانی
پیشه:بازیگر، کارگردان،
نویسنده، شاعر
سال‌های فعالیت:
۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳
فرزندان:
لیلا،آنا،سینا


حسین پناهی متولد 6 شهریور 1335 در روستای دژکوه، بازیگر است.فارغ التحصیل دروس حوزه در مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم و دوره دیده 4 ساله بازیگری و نمایشنامه نویسی از مدرسه هنری آناهیتا در تهران می باشد.

اولین تجربه بازیگری تا استخدام:
در سال 1361 با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد و همزمان فیلمنامه نویسی و کارگردانی را نیز شروع کرد، در سال 1363 با سریال محله بهداشت وارد قاب تلویزیون شد.
او یکسال بعد در سال 1364 به استخدام صدا و سیما درآمد

حسین پناهی در سال 1356 با همسرش شوکت ازدواج کرد، ثمره این ازدواج دو دختر بنام های لیلا متولد 1357 و آنا متولد 1359 و یک پسر بنام سینا متولد 1363 می باشد.

کتاب شعر:
حسین پناهی یک شاعر چیره دست بود، اولین مجموعه شعر او با نام من و نازی در سال 1376 منتشر شد و تابحال علاوه بر 16 بار تحدید چاپ به شش زبان دنیا نیز ترجمه شده است.او بعد از مدتی شروع به ضبط آلبوم های خود بصورت دکلمه نیز کرد.


بیوگرافی حسین پناهی

در بیش از 80 فیلم و سریال:
حسین پناهی در عمر هنری خود در بیش از 80 فیلم و سریال علاوه بر بازیگری، نویسنده و کارگرداننی نیز کرد، با سریال آژانس دوستی در سال 1380 به شهرت رسید.

آخرین بازی او در سریال روزگار قریب در سال 1381 بود، جالب است بدانید او بخشی از دیالوگ های سریال امام علی را نوشته و علاوه بر بازیگری مشاور فیلمنامه نویس بود

مرگ یا خودکشی !
حسین پناهی در نهایت 14 مرداد 1383 درگذشت، او در اواخر عمر خود تنها زندگی می کرد و بین 4 – 6 روز بعد فوت، جسد وی در خانه اش پیدا شد.

پزشکی قانونی علت مرگ را سکته قلبی خواند اما یغما گلرویی شاعر و ترانه سرا در یادداشی مرگ او را خود خوانده و تلویحا خودکشی عنوان کرد.

محل دفن:
پناهی پس از فوت به خواست خود در کنار قبر مادرش در محل زادگاه خود در روستای دژکوه در آغوش خاک آرام گرفت، او قبلا گفته بود : به بهشت نمی روم اگر مادرم آنجا نباشد

هیچ چیز را جدی نگرفتم..!
من نه نان نه غم و حتی سينما را هيچ وقت جدی نگرفته ام..!
من برای اتلاف وقت بازی می کنم، برای فرار از درک حقايق هولناکی که نمی دانم چيست ، گو اینکه همين نان و نام جدی ترين ضرورت از اين سال به آن سال رفتن هايم شده است…


بخشی از فیلم شناسی حسین پناهی:
سینمایی:
۱۳۶۵ گذرگاه
۱۳۶۵ گال
۱۳۶۵ تیرباران
۱۳۶۷ هی جو
۱۳۶۷ نار و نی
۱۳۶۷ در مسیر تندباد
۱۳۶۷ ارثیه
۱۳۶۸ راز کوکب
۱۳۶۹ مهاجران
۱۳۶۹ چاووش
۱۳۶۹ سایه خیال
۱۳۷۰ اوینار
۱۳۷۱ هنرپیشه
۱۳۷۱ مرد ناتمام
۱۳۷۳ روز واقعه
۱۳۷۳ آرزوی بزرگ
و…