صفحه 1

پکیج آموزش بازیگری آموزش بازیگری pdf آموزش بازیگری رایگان آموزش بازیگری حرفه ای آموزش بازیگری در خانه ویدیو آموزش بازیگری کانال آموزش بازیگری ستجوهای مربوط به آموزش بازیگری در خانه آموزش بازیگری در خانه برای کودکان متن برای تمرین بازیگری فیلم تمرین بازیگری اموزش بازیگری آموزش بازیگری رایگان آموزش بازیگری حرفه ای تمرین بازیگری در خانه برای نوجوانان حس گیری در بازیگری آموزش بازیگری تئاتر

استاندارد

بیوگرافی جمشید هاشم پور

بیوگرافی جمشید هاشم پور:

بیوگرافی جمشید هاشم پور

نام:جمشید هاشم پور
تاریخ تولد:1323/1/5
محل تولد:تهران
تحصیلات:دیپلم
فرزند:دو دختر


جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۲۳ از پدر و مادری اردبیلی در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد.

وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

سپس در فیلم‌های جنجال پول ساختهٔ پرویز خطیبی و ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، خوشگل‌ترین زن عالم (به‌همراه منوچهر وثوق)، قسمت (کارگردان امیر شروان)، عشقی‌ها (کارگردان جمشید شیبانی) بازی کرد.

آخرین فیلم جمشید هاشم‌پور در قبل از انقلاب خوشگلترین زن عالم به کارگردانی قدرت‌الله احسانی و بازیگری منوچهر وثوق، جمیله بود.

بعد از آن برای مدتی سینما را رها کرد تا سال ۱۳۶۱ که به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز دوباره به سینما بازگشت. او ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد بود.


بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم‌پور پس از انقلاب:
بازی او در نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری بود که جمشید هاشم‌پور (آریا) را با سرِ تراشیده میان مردم مطرح کرد؛ تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سالها مخاطبان بسیاری را روانهٔ سینماها می‌کرد.

فیلمهای بعدی جمشید هاشم‌پور عبارتند از: فرمان، بازداشتگاه، نقطه ضعف، بالاش، پایگاه جهنمی، عقابها، یوزپلنگ، تیغ و ابریشم، عشق و مرگ، پرده آخر، تماس شیطانی، دادستان، قرق، مادر، طعمه، افعی، یاران، آخرین خون، نیش، پرواز از اردوگاه، آخرین بندر، ضربه طوفان، یاغی، رنجر، زخمی، مجازات، گروگان، عقرب، آواز قو، گشت ارشاد، مسافر ری و چندین فیلم دیگر تا به امروز…


بخشی از فیلم شناسی جمشید هاشم پور:
درخونگاه (1396)
هایلایت (1396)
دارکوب (1396)
ملی و راه های نرفته اش (1395)
انزوا (1395)
شهرزاد (1394)
من دیه گو مارادونا هستم (1393)
هاری (1393)
روزگاری عشق و خیانت (1392)
کلاشینکف (1392)
هیس! دخترها فریاد نمی زنند (1392)
گام های شیدایی (1391)
گشت ارشاد (1390)
زنها شگفت انگیزند (1389)
گلوگاه شیطان (1389)
و…