نمایش” امروز روز خوبیست برای مردن” به روی صحنه رفت.

«کمال هاشمی» کارگردان تئاتر که اخیرا اجرایی در کشور فرانسه داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس عنوان کرد: به تازگی در تئاتر بزرگ بروکسل نمایشی را به نام «روز خوبیست برای مردن» اجرا کردم.

وی در ادامه افزود: این نمایش تولید مشترک تئاتر بروکسل و فستیوال لاپیلاتوره فرانسه است که بعد از اجراهای فرانسه تصمیم داریم آن را در ایران هم اجرا کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه درخواست برای اجرا در سالن‌های دولتی و تماشاخانه ایرانشهر داشته که البته به نتیجه‌ای نرسیده است، گفت: به دلیل اینکه فرمت کار ما تجربی است بهتر این بود که در سالن دولتی شرایط اجرا فراهم می‌شد تا به لحاظ مالی حداقل خیالمان راحت‌تر باشد. بهرحال هر سالنی اولویت‌هایی دارد که قطعا هم می‌تواند این اولویت کیفیت نباشد.

وی با بیان اینکه پس از قطع امید از سالن دولتی ، یکی ـ دو جا هم در سالن‌های خصوصی مدنظر دارند، گفت: باید بررسی‌های بیشتری بکنیم چون هزینه کار بالا است و ریسک زیادی می‌طلبد. البته این هزینه شامل هزینه تولید نیست چرا که کار قبلا تولید شده است.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: نمایش دارای بازیگر معروف و سلبریتی نیست، دو بازیگر خانم به نام‌های شیوا فلاحی و سارا سجادی دارد.

وی ژانر این نمایش را موضوع اجتماعی و البته مرتبط با مسائل خانوادگی به شمار آورد. امیدواریم سالن کار هماهنگ شود و به زودی کار را به اجرا برسانیم.

📍 ایرانشهر – سالن استاد سمندریان
  ۱۰ تا ۳۰ شهریور
  ۲۱:۱۵
  ۱ ساعت
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان
: جمال هاشمی، کمال هاشمی، سارا سجادی
: کمال هاشمی
: شیوا فلاحی، سارا سجادی
: سیدمحمد منقا

: شقایق شعبانی
: آتوسا قلمفرسایی
: آنکیدو دارش
: امین باقری
: نوشین نجفی، مهدی زارعی
: سارا ولی زاده
: مهدی طالقانی
: آوا صالحی، محمدرضا خاکی
: سجاد طاهری
: امیر امیری
: مهسا حاج محمدی
: امیررضا عبادی، تارا صفری

مونا یک دختر جنگ زده هست که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی میکند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می آید که خانه پدریش را بفروشد. او تصمیم میگیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد. او در خانه با مونا مواجه میشود. مونا سوژه ی خوبی برای فیلمش است …

دیدگاهتان را بنویسید